mandag 23. desember 2013

Smif-N-Wessun - Born and Raised

Ut av det blå dukket det her om dagen opp en ny Smif N Wessun EP og det var med stor iver jeg satte meg tilrette i lyttestolen for første gjennomhøring. Jeg hadde igrunn sett for meg den gode gamle "Wessun" på strålende beats og kanskje til og med en låt eller to med Loudmouf på refrenget. Så feil jeg tok!
Albumet var så til grader Jamaica inspirert at jeg nesten fikk hakeslepp. Jeg burde kanskje skjønt lunta da jeg så coveret, men tanken streifet meg ikke et øyeblikk.
Det er ikke alltid like positivt å forvente en ting og få noe helt annet servert, men dette var saker! Nå er jo sjangeren jeg har valgt å kalle "reggaehiphop" noe av det feteste i mitt hode, så det er mulig jeg er en liten smule inhabil, men for en positiv overraskelse det ble. Knallkule Smif N Wessun ble plutselig ennå kulere!

EP'n ligger på Spotify for de av dere som bruker det.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar