tirsdag 3. september 2013

Breaking Bad - The Music



Etter 5 sesonger begynner Breaking Bad å gå mot slutten. Kun en håndfull episoder gjenstår, og nå begynner det mildt sagt å dra seg til. Da halve verden har hyllet denne serien opp i skyene skal jeg ikke si så mye mer enn at jeg er enig og isteden gå videre til poenget med denne posten. Er det noe som virkelig er med på å trekke denne serien opp og over alle andre tv-produksjoner så er det musikken. Det bugner med geniale musikkvalg. Gamle slagere man alltid har likt, og en hel del nye ting jeg aldri hadde hørt før de dukket opp på skjermen. Jeg har derfor kommet fram til at en aldri så liten liste over mine favorittlåter fra disse 5 sesongene.
Jeg hadde opprinnelig sett for meg en topp 20 liste, men da jeg aldri klarte å bestemme meg for de siste låtene så ble det isteden en topp 18 liste.

Det bør kanskje nevnes at topp 18 listen er i helt random rekkefølge da det var bortimot umulig å sette låtene opp mot hverandre. Tipper forøvrig flere av dere (ihvertfall Morten) har noen innvendinger på valget av låter. Det er bare å fyre ut med egne favoritter om det er noe jeg skulle ha oversett.

1. Ana Tijoux - 1977


2. The Monkeys - Goin' Down


3. The Be Good Tanyas - Waiting Around to Die


4. Apparat - Goodbye (with soap & skin)


5. Taalbi Brothers - Freestyle



6. Quartetto Cetra - Crapa Pelada


7. The Black Seeds - One By One


8. Koop - Koop Island Blues (med Ane Brun om jeg ikke tar feil)


9. Fujiya & Miyagi - Uh


10. Darondo - Didn't I 


11. Yellowman - Zungguzungguguzunguzeng


12. Rodrigo y Gabriela - Tamacun


13. Prince Fatty - Shimmy Shimmy Ya ft. Horseman


14. Ticklah - Nine Years


15. The Oh Sees - Tidal Wave


16. Timber Timbre - Magic Arrow


17. Mick Harvey - Out OF Time Man


18. Rod Taylor - Mr. Money Man

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar