tirsdag 20. august 2013

Masicka!!!!

Det har skjedd mye kult på Jamaica de siste årene, og noe av det jeg setter mest pris på er at den gode gamle roots-sjangeren virkelig er på vei tilbake. En annen særdeles hyggelig ting som har dukket opp er Masicka. Han pumper for tiden ut låter som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal beskrive. Nesten en ny sjanger. Litt sånn reggae, dub, rap, dancehall-blanding som fungerer aldeles utmerket. En av utgivelsene var en mixtape han gjorde over skikkelig gamle King Tubby beats. En fantastisk sak som bør lastes ned av alle som har som mye som et lite fnugg av musikkinteresse.
Jeg har tidligere prakket dette på Morten en rekke ganger, men det fortjener likevel en liten post.

En liten smakebit av mixtapen:
(Jeg tror jeg står for 2000 av de 4000 visningene)




Hele herligheten kan lastes ned HER
Det kan forøvrig nevnes at halvparten av låtene som Masicka leker med finnes på dette King Tubby albumet:



Og helt til slutt - Litt mer Masicka.. Sammen med like briljante Kabaka Pyramid:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar